تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

نصب ویندوز روی مک

آموزش نصب ویندوز روی مک

در این مطلب به آموزش نصب ویندوز روی مک می پردازیم تا بتوانید بر روی کامپیوتر خود به نصب ویندوز در کنار مک او اس بپردازید. پیش از شروع آموزش باید بگوییم که ما به طور کلی مخالف این کار هستیم. این کار دارای معایب زیادی است. دلایل ایجاد ایرادهای ذکر شده این است که سخت افزار داخلی کامپیوترهای مک با سیستم عامل مک او اس هماهنگ و بهینه شده اند. این سیستم عامل طوری طراحی شده است که بیش ترین بازدهی و راندمان را در سخت افزار خود ایجاد می کند. اما نصب ویندوز موجب ایجاد عدم هماهنگی میان سیستم عامل و سخت افزار می شود. در نتها به بخشی از این ایرادها اشاره خواهیم کرد.

به طوری کلی، سیستم عامل مک از مهم ترین مزایای کامپیوترهای اپل هستند. اما در صورتی که حتماً نیاز به نصب ویندوز داشته باشید، باید روش درست این کار را بدانید تا بر اثر نصب اشتباه، منر به از بین رفتن اطلاعات خود نشوید. نصب به شیوه اشتباه و نصب بوت کمپ اشتباه منجر به آسیب به نسخه اصلی مک خواهد شد.

آموزش نصب ویندوز در کنار مک که در ادامه خواهد آمد، بر پایه دستگاه هایی با مدل ۲۰۱۳ به بالا و نسخه مک او اس مانتری است. در صورت نصب بر روی مدل های قبل از ۲۰۱۳ ممکن است که صدا غیر فعال شود. همچنین در صورت نصب از طریق مک او اس غیر از مانتری، ممکن است با ارور مواجه شوید.

در ویدیو آموزش نصب ویندوز روی مک چه چیزی خواهید دید؟

در این ویدیو علاوه بر آموزش مرحله به مرحله این کار، به سؤالات زیادی هم پاسخ داده شده اند. سؤالاتی از این قبیل:

۱. تنظیمات تاچ پد و کلیک راست

۲.چگونگی انتخاب بالا آمدن مک یا ویندوز

۳. تنظیم سیستم عامل پیش فرض

۴. حذف صحیح ویندوز در صورت عدم نیاز

ویدیو آموزش نصب ویندوز روی مک

 

معایب نصب ویندوز در کنار مک

۱. تولید گرمای بیش تر

نصب ویندوز روی مک باعث تولید گرمای بیش تر شده و در نتیجه، فن ها با سرعت بیش تری کار می کنند. بدیهی است که گرمای بیش تر می تواند به سایر بخش ها آسیب بزند. همچنین کار کردن فن ها با سرعت بیش تر هم می تواند منجر به خرابی زود هنگام فن شود.

۲.مصرف بیش تر باتری

عدم استفاده بهینه از سخت افزار، موجب می شود تا سیستم عامل مجبور به افزایش حجم اعمال پردازش شده گردد. بنابراین نصب ویندوز در کنار مک منجر به مصرف بیش از اندازه باتری می شود. و به نوبه ی خود علاوه بر خرابی باتری می تواند باعث شود تا در مواقع عدم دسترسی به برق، زمان کم تری بتوانید از دستگاه خود استفاده کنید.

۳. از کار افتادن گرافیک اول

برخی از کامپیوترهای مک دارای دو چیپ گرافیک هستند. در صورت نصب ویندوز در این دستگاه ها، به دلیل عدم هماهنگی این سیستم عامل با این سخت افزار، گرافیک اول از کار افتاده و سیستم عامل تنها از گرافیک دوم استفاده می نماید. این عمل منجر به کاهش قدرت گرافیکی دستگاه خواهد شد. بنابراین توصیه می شود در صورت الزام به استفاده از ویندوز، این سیستم عامل را تنها روی مدل هایی از مک نصب کنید که فاقد چیپ گرافیک مجزا هستند.

3 2 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!