تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

پاک کردن تاریخچه سافاری | پاک کردن کش مرورگر

آموزش پاک کردن تاریخچه سافاریپاک کردن تاریخچه سافاری پاک کردن کش مرورگر

سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان گرامی مک بوک لند. حتماً تا به حال برای‌تان پیش آمده که نیاز به پاک کردن تاریخچه سافاری یا به طور کلی پاک کردن کش مرورگر داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید مرورگر سافاری اجازه ردیابی را به کاربر یا وب‌سایت را به دلیل حفظ امنیت حریم خصوصی نمی‌دهد. اما در عین حال می‌تواند که لیستی از وب‌سایت‌هایی را ارائه دهد که کاربر مرتباً به آن‌ها سر می‌زند. این قابلیت برای کاربران بسیار سودمند و مفید است زیرا در این حالت، می‌توان فقط با یک کلیک دوباره به آن وب‌سایت‌ها مراجعه کرد. نکته این‌جاست که سافاری سابقه‌ی وب‌سایت‌های مشاهده شده و همچنین یک لیست از آیتم‌هایی را که دانلود کرده‌اید نگهداری می‌کند. برای از بین بردن این لیست باید از روش‌های پاک کردن تاریخچه سافاری و یا پاک کردن کش مرورگر خود بهره بگیرید.

روش پاک کردن کش مرورگر سافاری

برای این منظور، مراحل زیر را قدم به قدم دنبال نمایید:

  1. در مرورگر سافاری، منوی History را انتخاب نمایید.
  2. گزینه‌ی Clear History را از انتهای منو انتخاب نمایید.
  3. در کادری که باز شده است، انتخاب کنید که می‌خواهید عمل پاک کردن کش مرورگربرای آخرین ساعت، امروز، دیروز و یا همه زمان‌ها انجام شود.پاک کردن تاریخچه سافاری پاک کردن کش مرورگر
  4. بعد از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر، بر روی Clear History کلیک نموده تا عمل پاک کردن تاریخچه‌ی سافاری با موفقیت انجام شود.

در رایانه‌های مک همیشه می‌توانید در مرورگر سافاری کلیدهای ترکیبی Command-Y را بزنید تا لیست تاریخچه نمایان شود. همچنین دکمه‌ی Clear History هم در بالای سمت راست وجود دارد.

روش پاک کردن یک آیتم از تاریخچه جستجوی سافاری

  1. کلیدهای ترکیبی Command-Y را بفشارید. (برای دیدن سایر کلیدهای ترکیبی این مقاله را بخوانید).
  2. در لیستی طولانی، ابتدا یک‌بار بر روی تاریخچه کلیک کرده و آن را انتخاب نمایید.
  3. به منظور پاک کردن کش مرورگر از گزینه‌ی خاصی که مد نظرتان است، بر روی آن کلیک راست نمایید تا منو باز شود. این‌جا می‌توانید Delete را انتخاب نموده و آن را حذف نمایید.

نکته: در این روش اگرچند آیتم را از لیست انتخاب کنید، همه‌ی آن‌ها حذف می‌شوند. در ضمن همان‌طور که می‌دانید استفاده از کلیدهای ترکیبی تنها در رایانه‌های مک امکان پذیر بوده و در سیستم عامل iOS امکان‌پذیر نیست.

روش پاک کردن کش در آیفون و سیستم عامل iOS

  1. در گوشی آیفون خود Setting را باز نمایید.
  2. حالا گزینه‌ی Safari را انتخاب نمایید.
  3. صفحه را به پایین اسکرول نمایید تا برسید به گزینه‌ی Clear History and Website Data.
  4. حال به منظور پاک کردن تاریخچه سافاری، گزینه‌ی بالا را انتخاب نموده و بعد، آن را تأیید نمایید.

نکته: بر خلاف مک او اس، در iOS دیگر نمی‌توانید تنها. تاریخچه‌ی جستجوی امروز را پاک نمایید. به طور کلی باید عمل. پاک کردن کش مرورگر سافاری را انجام دهید تا. همه‌ی سابقه کاملاً پاک شود.

کلمات کلیدی متن: پاک کردن تاریخچه سافاری ، پاک کردن کش مرورگر

0 0 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!