تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

بازی پلی استیشن در مک | بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک

نحوه اجرای بازی‌های پلی استیشن ۱ و ۲ در سیستم عامل مکبازی پلی استیشن 1 و 2 در مک

سلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی مک بوک لند. همان‌طور که می‌دانید بر روی رایانه‌ها این امکان وجود دارد که بتوانید بازی‌های پلی استیشن را به کمک نرم‌افزارهای شبیه‌ساز اجرا کنید. این امکان جالب در سیستم عامل مک نیز وجود دارد. البته اجرای این بازی‌ها در مک او اس، محدودیت‌هایی هم دارد. با وجود این‌که رایانه‌های مک از طریق استیم، اپ استور و اپل آرکید وان اجرای بازی‌های گوناگونی را دارند، اما به هر حال برخی از محبوب‌ترین بازی‌ها به صورت رسمی برای آن‌ها عرضه نشده‌اند. البته این امکان وجود دارد که بتوانید برخی از این بازی‌ها را به کمک اجرای سیستم عامل ویندوز بر روی سیستم مک خود، به صورت بوت کمپ یا مجازی اجرا نمایید. بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک.

بازی پلی استیشن 1 و 2 در مک

خوشبختانه می‌توانید با روشی که ادامه توضیح خواهیم داد، بسیاری از بازی‌های خاطره‌انگیز پلی استیشن ۱ و ۲ و البته PSP را در کامپیوتر مک خود اجرا نمایید. البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که کمپانی سونی هیچ‌گاه به شکل رسمی و قانوی امکان اجرای بازی‌هایی را که در کنسول‌های خود ارائه می‌کند، بر روی دستگاه‌های دیگر فراهم نکرده و قانوناً کاربران مجبورند که از کنسول پلی استیشن استفاده نمایند. بنابراین اجرا کردن بازی‌های پلی استیشن در مک او اس یا هر سیستم دیگری، نقض قانون کپی رایت محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر خود را ملزم به رعایت قانون کپی رایت می‌دانید، نباید از این روش استفاده نمایید.

در هر صورت، این امکان وجود دارد که بتوانید با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه ساز پلی استیشن، بازی‌های کنسول پلی استیشن ۱ و ۲ را بر روی رایانه‌ی مک خود اجرا نمایید. پس برای یادگیری این آوزش، با ما همراه باشید.

بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک.

آموزش اجرای بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک به کمک شبیه ساز

استفاده از شبیه ساز برای اجرای بازی‌های پلی استیشن بسیار ساده است که آن را در چند قدم برای‌تان توضیح خواهیم داد. برای این کار تنها کافی است که رام بازی مورد نظرتان در کنسول پلی استیشن۱، ۲ یاPSP را دانلود نموده و به کمک نرم‌افزار شبیه ساز آن را اجرا نمایید.

بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک.

قدم اول

ابتدا مرورگر سافاری را باز کرده و عبارت PCSX را جست‌وجو نمایید. سپس وارد وب‌سایت رسمی آن بشوید.

قدم دوم

حالا زیرشاخه‌ی Download  را پیدا کرده و وارد شوید.

قدم سوم

در این مرحله باید نسخه‌ی PCSX برای مک را پیدا کرده و دانلود نمایید.

قدم چهارم

حالا باید فایل Bios پلی استیشن برای کنسول مد نظر خود را هم دانلود نمایید. در نظر داشت باشید که فایل Bios برای کنسول‌های پلی استیشن۱، ۲ و PSP متفاوت است و باید هر کدام را جداگانه دانلود نمایید. بعد از دانلود فایل را حالت فشرده خارج نمایید تا فایلی با فرمت Bin نمایش داده شود.

بازی پلی استیشن 1 و 2 در مکبازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک.

قدم پنج

حالا باید نرم‌افزار PCSX را که در قدم سوم دانلود کرده بودید، نصب نموده و در انتها اجرا کنید.

قدم ششم

پس از اجرای PCSX با پیغامی مواجه خواهد شد مبنی بر: Missing Bios. این‌جا باید گزینه Finder را انتخاب نموده و فایل Bios با فرمت Bin را که در قدم چهارم دانلود کرده بودید، باز کنید.

قدم هفتم

تعاد بسیار زیادی از سایت‌ها هستند که رام بازی‌ها برای استفاده در شبیه‌ساز را ارائه داده‌اند. در این مرحله کافی است در گوگل جست‌وجو کرده، رام بازی مورد نظر خود را دانلود نمایید و بعد، آن را از حالت فشرده خارج نمایید.

قدم هشتم

بسیار خب. کار تمام است. در نرم‌افزار شبیه‌ساز PCSX گزینه‌ی Run را بزنید و بازی مورد نظر خود را اجرا نمایید.

بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک.

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که این شبیه‌ساز به نام PCSX برای. سیستم‌های عامل اندروید، ویندوز و نیز توزیع‌های لینوکسی هم توسعه داده شده. و بر روی آن‌ها هم قابل استفاده است. در ضمن این امکان هم وجود دارد. که بتوانید در این بازی‌ها که به کمک شبیه‌ساز اجرا می‌نمایید، از دسته‌های پلی استیشن ۴ و. ایکس باکس هم استفاده نمایید. البته پیش از اجرا باید در بخش تنظیمات. زیرشاخه Controller دکمه‌های دسته را تعریف و شخصی‌سازی نمایید.

بازی پلی استیشن ۱ و ۲ در مک.

0 0 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!