تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

سیکل شارژ باتری چیست | سیکل شارژ باتری مک بوک

سیکل شارژ باتری مک بوک چیستسیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری

سلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی مک بوک لند. یکی از وجوه پیشرفت تکنولوژی در رایانه‌های همراه، افزایش چشمگیر ظرفیت باتری آن‌ها بوده است. به همین دیلیل است که مک‌بوک‌های اپل با وجود داشتن ضخامتی بسیار کم، از باتری‌های بسیار قدرتمندی هم برخوردار هستند. برخی از باتری‌هایی که در مک‌بوک‌های اپل به کار رفته‌اند، حتی توانایی شارژ تا مدت ۹ ساعت را هم دارند. برای بهره‌بری از باتری، سیکل شارژ باتری مک بوک اهمیت دارد. اما سیکل شارژ باتری چیست ؟

برای برخی از کاربران، سایکل یا سیکل شارژ باتری (Charge Cycle) عبارتی مبهم است. این عبارت را می‌توان این‌طور تعریف کرد که سیکل شارژ باتری به این معنا است که از ۱۰۰ درصد قدرت باطری استفاده نمایید. پس درصورتی که بعد از شارژ کامل باتری، از ۱۰۰ ظرفیت آن استفاده نمایید، می‌توان این‌طور بیان کرد که یک سیکل یا چرخه‌ی کامل را پشت سر گذاشته‌اید.

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند می‌گویند سیکل شارژ یک باتری ۱۰۰۰ بار است. حال این عبارت چه معنایی دارد؟ آن‌طور که اغلب تصور می‌کنند، سیکل شارژ باتری نشان دهنده‌ی تعداد دفعاتی است که دستگاه شارژ شده است. در صورتی که تعریف اپل متفاوت است.

تعریف اپل از سیکل شارژ باتری مک بوک

از نظر اپل، سیکل شارژ باتری مک بوک یعنی مجموع تعداد دفعاتی که باتری تخلیه شده است. در واقع باید گفت در صورتی که مجموع استفاده‌ی شما از باتری مک بوک در طی چند روز به ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری برسد، یعنی این‌که یک چرخه‌ی کامل را پشت سر گذاشته‌اید. اما باید گفت که اگر به عنوان مثال سیکل شارژ باتری مک بوک پرو شما ۱۰۰۰ بار باشد، به این معنا نیست که بعد از رسیدن به این تعداد، باتری شما کاملاً خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست، بلکه تنها از عمر آن کم شده و باتری دیگر نمی‌تواند مانند قبل، شارژ را به صورت کامل در خود ذخیره نماید.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که سیکل شارژ در تمام دستگاه‌های مک اپل یکسان نیست. مشخصات کامل باتری معمولاً بر روی دستگاه و یا در قسمتی که اطلاعات سازنده قرار دارد، درج می‌شود. در این لینک می‌توانید سیکل شارژ باتری مک بوک های مختلف اپل را مشاهده نمایید.

نحوه‌ی مشاهده‌ی تعداد سیکل شارژ باتری مک بوک

از مسیر زیر می‌توانید به اطلاعات باتری مک بوک خود دسترسی داشته باشید:

  1. با نگه داشتن دکمه‌ی Option، بر روی منوی اپل کلیک نموده و گزینه‌ی System Information را انتخاب کنید.
  2. حالا از طریق گزینه‌ی Hardware، گزینه‌ی Power را انتخاب نمایید. در این قسمت می‌توانید سیکل شارژ باتری دستگاه خود را و وضعیت سلامت آن را مشاهده نمایید.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطریسیکل شارژ باتری چیست باطری.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، گزینه‌ی Cycle Count وجود دارد که عدد جلوی آن، نشان‌دهنده‌ی سیکل شارژ باتری مک بوک است. گزینه‌ی بعدی هم Condition است. در صورتی که عبارت Normal در جلوی آن درج شده باشد، جای هیچگونه نگرانی نیست بارتی دستگاه شما می‌تواند از نهایت قدرت خود بهره بگیرد. اما در صورتی که عبارت Replace Soon را مشاهده کردید به این معناست که باید باتری دستگاه خود را جایگزین نمایید.

نکته‌ی قابل ذکر این است که پس از استفاده‌ی باتری مک بوک به تعداد سیکل آن، قدرت باتری به ۸۰ درصد مقدار اولیه‌اش کاهش پیدا می کند. با ادامه‌ی این روند سرانجام عمر باتری تمام می‌شود و مجبور خواهید بود که اقدام به تعویض باتری نمایید.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری.

به این دلیل در هنگام خرید دستگاه مک بوک دست دوم، یکی از فاکتورهای دستگاه باید بررسی نمایید، سایکل باتری و اطمینان از سلامت آن است. البته برای خرید مک بوک دست دوم موارد بسیار دیگری هم وجود دارد که باید بررسی شوند و ما تمام آن‌ها را در مقاله راهنمای خرید مک بوک دست دوم شرح داده‌ایم.

راه‌های افزایش عمر باتری مک بوک

برای افزایش کارایی باتری مک بوک باید ماهی یک بار آن را کالیبره کنید. کالیبره کردن باتری مک بوک سبب می‌شود که نه تنها دستگاه بتواند از حداکثر پتانسیل باتری بهره بگیرد، بلکه باعث می‌شود تا میزان درصد باتری و نیز مدت زمان روشن ماندن دستگاه که به صورت تخمینی از طریق سیستم عامل اعلام می‌شود، دقیق‌تر باشد. برای کالیبره کردن باتری مک بوک هم می‌توانید از مقاله کالیبره کردن باتری مک بوک استفاده نمایید.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری.

پس از مطمئن شدن از میزان سیکل شارژ باتری و نیز کالیبره کردن آن، می‌توانید به منظور محافظت کردن از باتری خود، اقداماتی را انجام دهید. برای این کار قبل از هر چیز، باید سلامت باتری خود را مورد بررسی قرار دهید. نرم‌افزارهای گوناگونی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید که یکی از بهترین آن‌ها، اپلیکیشن BattreyHealth است.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری

پس از نصب BatteryHealth، یک آیکن به بخش نوار منو افزوده خواهد شد.. می‌توانید با کلیک بر روی این آیکن، از گزارش‌هایی مانند تعداد سیکل شارژ باتری،. میزان شارژ فعلی، میزان سلامت باتری، سن مک بوک و سایر موارد این‌چنینی استفاده نمایید.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری.

توصیه‌هایی برای افزایش عمر باتری مک بوک

رایانه‌های جدید مجهز به باتری‌های لیتیوم‌یون هستند. ویژگی آن‌ها این است که. وقتی دستگاه به طور کامل شارژ بشود، باتری به طور اتوماتیک از مدار خارج می‌شود و. شارژدهی باتری متوقف می‌شود. اما به دلیل ایرادهایی جزئی که ممکن است در. دستگاه وجود داشته و باعث زودتر خالی شدن شارژ دستگاه شود، اپل توصیه می کند. که از مک بوک خود هیچگاه به صورت مداوم و در حالی که متصل به برق است. استفاده نکنید. پس بهتر است که بعد از شارژ کامل، دستگاه را از برق جدا نموده. و مانع از کار کردن دستگاه با برق مستقیم بشوید.

همچنین بهتر است که پس از پایان کار با مک بوک، از رفتن دستگاه. به حالت Sleep پیشگیری کرده و آن را به طور کامل خاموش نمایید.

بهینه‌سازی سیستم از دیگر توصیه‌هایی است که برای بهبود وضعیت نگهداری. شارژ و افزایش کارایی باتری مک بوک توصیه می‌شود. از راه‌های بهینه‌سازی مک بوک این. است که سیستم عامل خود را همواره به روز نگه دارید. همچنین نور صفحه نمایش را هم کم. کنید زیرا صفحه نمایش به تنهایی، بخش بزرگی از ظرفیت باتری دستگاه را مصرف می‌کند.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطریسیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری

همچنین می‌توانید با بهره‌گیری از Energy Saver، خاموش نمودن بلوتوث، وای‌فای. و بلوتوث در مواقع غیرلازم، و البته متوقف نمودن سرویس‌های به اشتراک‌گذاری، باعث. کاهش مقدار استفاده‌ی رایانه‌ی خود از باتری دستگاه شوید. جدا کردن وسایل جانبی. غیر ضروری از مک بوک هم در این زمینه مؤثر است.

علوه بر موارد یاد شده، پیشگیری از فعالیت برخی نرم‌افزارها در پس‌زمینه. هم می‌تواند به استفاده‌ی بهینه از باتری مک بوک کمک کند. از مسیر زیر می‌توانید. اقدام به مسدود کردن اتصالات ورودی اپلیکیشن‌‌هایی مانند. آیتونز، دراپ باکس، فیس‌تایم و اسکایپ کنید:

System Preferences > Security & Privacy > Firewall > Firewall Options

دوستان امیدواریم که این مطلب برای پاسخ به سوال برخی از شما با عنوان. این‌که سیکل شارژ باتری چیست و روش‌های محافظت از باتری مفید بوده باشد. در. صورتی که با بررسی‌های انجام شده، متوجه نیاز دستگاه خود به تعویض باتری. شدید، می‌توانید از بخش فروشگاه باتری، اقدام به سفارش باتری مد نظر خود. نموده و یا در بخش تعمیرات مک بوک، دستگاه خود را با خیال راحت. برای تعویض باتری به کارشناسان ما بسپارید.

سیکل شارژ باتری مک بوک چیست باطری.

0 0 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!