تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

افزایش سرعت مک بوک | چگونه سرعت مک را بالا ببریم

روش‌های ساده برای افزایش سرعت مک بوکبالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

سلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی مک بوک لند. همان‌طور که می‌دانید سیستم‌های عامل به مرور زمان کند می‌شوند. این موضوع حتی در مک هم دیده می‌شود، با وجود این‌که مک از قدرت بالایی برای بهینه‌سازی برخوردار است و حتی رایانه‌های مک هم راه فراری در مقابل کندی ندارند. می‌توان با افزودن یک حافظه‌ی رم و یا هارد درایو از نوع SSD، تا حدودی این مشکل را بهبود بخشید. اما برای پاسخ به این سوال که چگونه سرعت مک را بالا ببریم راه‌های دیگری هم وجود دارد. پس در این مطلب با ما همراه باشید با تکنیک‌های افزایش سرعت مک بوک.

۱. برای افزایش سرعت مک بوک سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی نمایید

به‌روزرسانی سیستم‌عامل تأثیر به‌سزایی در بالا بردن سرعت مک بوک دارد. بیش‌تر وقت‌ها آپدیت‌های تازه‌ی سیستم‌عامل نه تنها باعث افزایش سرعت مک بوک شده، بلکه وضعیت شارژ و باتری را هم به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. پس برای این‌که سرعت مک را بالا ببریم بهتر است که همیشه مک را به روز نگه داریم و علاوه بر آن، آخرین آپدیت‌های نرم‌افزاری را هم به سرعت دریافت کنیم.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

برای آموزش به‌روزرسانی سیستم‌عامل مک می‌توانید از این مطلب استفاده نمایید.

۲. بدافزارها را نابود کنید

شنیده‌اید که می‌گویند مک هیچ‌وقت ویروسی نمی‌شود. البته این ادعا تا اندازه‌ای هم درست است. زیرا با مقایسه‌‌ی امنیت ویندوز و مک او اس، خواهید دید که این ادعا خیلی هم بی‌راه نیست. با این حال این اتفاق برای مک‌بوک‌ها هم رخ می‌دهد زیرا بر اساس خبرها گویا بدافزارها بر روی سیستم‌عامل اپل هم در حال رشد است. این بدافزارها باعث تخریب عملکرد سیستم‌عامل شده و روند اجرای برنامه‌ها را کند می‌کنند. پس برای پاسخ به این سوال که چگونه سرعت مک را بالا ببریم، باید گفت که از مهم‌ترین اقدامات، مبارزه با بدافزارها است.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

برای مبارزه با بدافزارها راه‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از بهترین نرم‌افزارها Malwarebytes for Mac است که یکی از بهترین‌ها است، رایگان است و یک برنامه‌ی بسیار سبک هم هست که با استفاده از آن می توان تا حد زیادی از نفوذ بدفزارها به سیستم جلوگیری نموده و از این راه کمک کرد به افزایش سرعت مک بوک.

۳. استارت آپ‌های غیرضروری را متوقف نمایید

گاهی اوقات وجود برخی برنامه‌های استارت‌آپ (برنامه‌هایی که با بالا آمدن سیستم‌عامل فعال می‌شوند) باعث می‌شود که بالا آمدن سیستم‌تان خیلی طول بکشد پس برای بالا بردن سرعت مک بوک بهتر است که سیستم خود را از شر بخشی از این استارت آپ‌های غیرضروری خلاص کنید. زیرا وجود این استارت‌آپ‌های غیرضروری تا اندازه‌ی زیادی باعث کاهش سرعت پردازش سیستم هم می‌شود.

برای غیرفعال کردن استارت‌آپ‌های غیرضروری کافی است که با کلیک بر روی آیکون اپل، وارد قسمت System Preferences شده و در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌ی Users & Groups را انتخاب نمایید. حالا باید بر روی تب Login items کلیک نمایید.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

حالا یک لیست از استارت‌آپ‌های موجود را خواهید دید. این‌جا می‌توانید بنا بر نیاز خود، هر کدام را که می‌خواهید، فعال نگه داشته و بقیه را غیرفعال نمایید.

۴. برای بالا بردن سرعت مک بوک افکت‌های بصری را کم کنید

وقتی که OS X Yosemite منتشر شد، جلوه‌های بصری بی‌شماری وارد. دنیای مک شدند. این جلوه‌های بصری باع شدند که همه‌چیز درخشان‌تر شده و ظاهر مک. زیر و رو شود. اما… اما این زیبایی، هزینه‌ها و معایبی را به همراه. خود داشت که مهم‌ترین آن‌ها، کندی شدن سیستم‌عامل است.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

به منظور افزایش سرعت مک تنظیماتی وجود دارد که به وسیله‌ی آنها می‌توانید از این جلوه‌های بصری کم کنید و باعث بالا بردن سرعت مک بوک خود بشوید. برای این کار کافی است که به System Preferences رفته، سپس وارد پنجره‌ی Accessibility شوید. حالا با رفتن به بخش  Display و فعال کردن تیک گزینه‌ی  Reduce transparency، می‌توانید از سیستم بخواهید که این جلوه‌های بصری را کاهش دهد.

۵. حافظه‌ی کش سیستم را پاک نمایید

سوال‌تان این است که چگونه سرعت مک را بالا ببریم ؟ یک پاسخ فوری این است که باید حافظه‌ی کش سیستم را پاک نمایید. با استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون، هعر کدام از آن‌ها اطلاعات زمان اجرای خود را به طور جداگانه بر روی سیستم ذخیره می‌کنند و از این موضوع به عنوان یک حافظه‌ی موقت بهره می‌برند تا بتوان روند اجرای برنامه را ادامه داد. حال با استفاده‌ی مداوم از سیستم، این فایل‌های موقت و غیرضروری بر روی سیستم شما تلنبار می‌شوند و عملاً یک بار اضافه را تحمیل می‌کنند و باعث کندی سیستم عامل شما می‌شوند. بنابراین برای افزایش سرعت مک بوک باید آن‌ها را هر چند وقت یک‌بار پاک کنید.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

در این زمینه، مرورگرها نقشی اساسی دارند و می‌شود گفت که استاد جمع‌آوری فایل‌های غیر ضروری هستند. امروزه با افزایش وبگردی‌ها، حافظه‌ی کش بسیار زودتر از قبل پر می‌شود و باعث کندی عذاب‌آور سیستم می‌شود. پس بهتر است که مرتباً فضای حافظه‌ی کش را خالی کنیم. برای این منظور می‌توان از نرم‌افزار CCleaner بهره گرفت و به خوبی و بی‌دردسر حافظه‌ی کش را پاک کرد.

۶. نرم‌افزارهایی را که استفاده نمی‌کنید، پاک نمایید

یکی از دلایل کند شدن سرعت سیستم، پر شدن فضای هارد درایو است. مخصوصاً وقتی که هارد شما پر شود و یا تقریباً به مرز پر شدن برسد، تأثیر این موضوع را عملاً خواهید دید. بنابراین خالی نگهداشتن فضای هارد، یکی از راه‌های افزایش سرعت مک بوک است. برای خالی نگهداشتن فضای هارد، یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد این است که برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های غیرضروری خود را پاک کنید. زیرا برخی از افراد هستند که برای انجام یک کار، چندین و چند نرم‌افزار را نصب می‌کنند و در نهایت تنها از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنند (بعضی‌ها از همان یکی هم استفاده نمی‌کنند). آن‌وقت این سوال برای‌شان پیش می‌آید که چگونه سرعت مک را بالا ببریم .

خب… اگر شما هم از همین دسته افراد هستید، بهتر است که کمی وقت گذاشته و برای سیستم‌تان یک خانه تکانی اساسی تدارک ببینید. البته که برای انجام این کار هم روش‌های راحتی در دسترس است. مثلاً می‌توان از نرم‌افزاری مانند AppCleaner بهره ببرید و به بالا بردن سرعت مک بوک خود کمک کنید. برای استفاده از این نرم‌افزار کافی است که اپ‌ها و برنامه‌های‌تان را بگیرید و به داخل پنجره‌ی این نرم‌افزار بیندازید. با این کار نه تنها برنامه حذف نصب (Uninstall) می‌شود، بلکه فایل‌های مرتبط با آن نیز پاک می‌شوند.

۷. فایل‌های غیرضروری را هم پاک نمایید

همان‌طور که در مورد قبلی توضیح دادیم، اپ‌ها و نرم‌افزارهای غیرضروری می‌توانند برای حافظه‌ی سیستم‌تان دردسرساز شده و فضای زیادی را به خود اختصاص دهند. اما نکته‌ی دیگر این است که بیش‌تر فضای اشغال شده در هارد مربوط به اپ‌ها و نرم‌افزارها نیست. زیرا فایل‌های بی‌شماری هستند که آرام‌آرام هارد درایو را پر کرده و سیستم را کند می‌کنند.

بنابراین برای افزایش سرعت مک، باید فایل‌های اضافه و حجیم را پیدا و پاک کنیم. این کار به طور کلی بی‌دردسر نیست اما با استفاده از نرم‌افزار Grand Perspective می‌توان تا حد بسیار زیادی این مشکل را از بین برد.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

نرم‌افزار Grand Perspective یک چشم‌انداز عالی را از فضای اشغال‌شده‌ی. سیستم در اختیار شما قرار می‌دهد. در این تصویر، آیتم‌های حجیم با مربع‌های بزرگ. و آیتم‌های کم‌حجم با مربع‌های کوچک نمایش داده می‌شوند.

یکی بخش دیگر از  فضای اشغال شده هم به زبان‌های موجود روی سیستم برمی‌گردد.. مک او اس می‌تواند به زبان‌های بسیار زیادی با کاربر صحبت کند. اما طبیعتاً فقط یک یا دوتای آن‌ها استفاده می‌شوند.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

با پاک کردن آن‌ها می‌توانید فضای موجود روی سیستم را بازتر کنید. پاک کردن. زبان‌های اضافه و بالا بردن سرعت مک بوک می‌توانید از اپ رایگان Monolingual بهره. بگیرید و زبان‌های غیرضروری را از روی سیستم را حذف نمایید.

۸. محیط دسکتاپ سیستم‌عامل خود را مرتب نگهدارید

خیلی ساده است. برای افزایش سرعت مک بوک خود محیط دسکتاپ. سیستم‌عامل را مرتب نگهدارید. دسکتاپ هم یک پنجره است مانند تمام پنجره‌های. دیگر سیستم‌عامل اما شلوغ بودن آن نیز علاوه بر این‌که پیدا کردن آیتم‌ها را سخت‌تر می کند،. بر روی عملکرد و سرعت سیستم‌عامل هم تأثیرگذار است زیرا فایل‌ها و فولدرهایی که. بر روی دسکتاپ نگهداری می‌کنید، در درایوی از هارد ذخیره می‌شود که سیستم‌عامل‌تان نصب. شده است و همان‌طور که می‌دانید، علاوه بر خالی بودن فضای کلی هارد، خالی. بودن درایو سیستم‌عامل هم به تنهایی عامل مهمی در بالا بردن سرعت مک بوک است.. بنابراین اگر این سوال را دارید که چگونه سرعت مک را بالا ببریم، یکی از راه‌ها این است. که هر از گاهی دسکتاپ خود را مرتب نموده تا عملکرد پردازشی کامپیوترتان را بهبود ببخشید.

۹. ویجت‌های بلااستفاده یا داشبورد را غیرفعال نمایید

از اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی و خصوصاً در سال ۲۰۱۶، صفحه‌ی مک از بی‌شمار. ویجت‌های مختلف پر شد که شاید فقط دو سه‌تای آن‌ها برای‌تان مفید باشند.. اصلاً یادتان هست آخرین باری که از داشبورد استفاده کردید کی بود؟

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

می‌توانید با چند کلیک ساده، داشبورد را متوقف کرده و سرعت سیستم خود را کمی. بهبود بخشید. برای افزایش سرعت مک بوک از این روش، تنها کافی است. به System Preferences رفته پنجره‌ی Mission Control را باز نمایید.. حالا حالت گزینه‌ی Dashboard را بر روی off قرار دهید.

غیر از داشبورد، غیرفعال کردن ویجت‌های بلااستفاده هم تا حد زیادی. می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم کمک کند.

۱۰. اپلیکیشن‌ها را همیشه به طور کامل ببندید

خیلی از کاربران مک این را نمی‌دانند که با کلیک بر روی کلید X قرمز رنگ، برنامه‌ها به طور کامل بسته نخواهند شد و در پس‌زمینه فعال باقی می‌مانند.

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

این‌که برنامه‌ها به طور کامل بسته نشوند، طبیعتاً باعث می‌شود که با درگیر شدن. منابع سیستم، سرعت به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند. بدانند چگونه سرعت مک را بالا ببریم لازم است بدانند که چطور باید فعالیت اپ‌ها را به طور کامل متوقف کرد.

برای این کار کافی است که روی آیکون آن‌ها کلیک راست کرده و بعد از آن با انتخاب. گزینه‌ی Quit، برنامه‌ی مورد نظر را به طور کامل ببندید. با این کار کمک بسیاری به. افزایش سرعت مک بوک خود خواهید کرد. راه دیگر هم این است. که از کلید میان‌بر  CMD + Q استفاده نمایید.

۱۱. در نهایت از نرم‌افزار  OnyX بهره بگیرید

روش‌هایی که در بالا توضیح داده شد کمک شایانی به بالا بردن سرعت مک بوک خواهد کرد. اما اگر با استفاده از این روش‌ها باز هم از سرعت مک خود راضی نبودید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد.. برای این کار ابزاری قدرتمند وجود دارد به نام OnyX. این برنامه یک نرم‌افزار رایگان و بسیار قدرتمند است. که با استفاده از آن می‌توان به بهبود عملکرد مک بوک کمک کرد.

البته باید از قبل این نکته را ذکر کنیم که OnyX برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. و شاید درست نباشد که هر کسی سراغش برود. اما به هر حال استفاده از این نرم‌افزار پاسخی. مناسب است به سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید: چگونه سرعت مک را بالا ببریم .

بالا بردن افزایش سرعت مک بوک چگونه سرعت مک بوک را بالا ببریم

ابتدا باید OnyX را نصب نموده و اجرا نمایید. بعد از ورود به برنامه، OnyX هارد. درایو سیستم را شناسایی خواهد کرد. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، می‌توانید به تب. Maintenance رفته و از آن طریق، وارد بخش Scripts شوید.

از بخش Scripts خواهید توانست که  Mac maintenance script را. به فعالیت اجباری مجبور کنید. حال باید به بخش Rebuilding رفته و macOS خود. را موظف کنید که تعدادی حافظه‌ی کش بازسازی کند. با این کار خواهید توانست از. کندی سیستم تا حد قابل توجهی بکاهید و به بالابردن و افزایش سرعت مک کمک بسیاری نمایید.

.

در انتها، امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به این سوال پاسخی کامل داده باشیم:

چگونه سرعت مک را بالا ببریم

0 0 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!