تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

ارتقا سخت‌افزار مک M1

ارتقا سخت‌افزار مک M1ارتقا سخت‌افزار مک M1

به تازگی تکنسین‌های چینی موفق شده‌اند که برخی از قطعات سخت‌افزاری رایانه‌های مک را که مبتنی بر اپل سیلیکون هستند، ارتقا بدهند. بنابراین امکان ارتقای حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی در مک M1 به وجود آمده است. ارتقا سخت‌افزار مک M1.

بر اساس گزارشی که به تازگی از این فعالیت تکنسین‌های چینی انتشار یافته است، رایانه‌های‌های اپل سیلیکون نه تنها امکان ارتقای سخت‌افزاری داشته بلکه این ارتقا بسیار ساده‌تر از آن چیزی صورت گرفته است که پیش از این تصور می‌شد. این گزارش بیان می‌کند که تا امروز، حتی تصاویری هم درباره‌ی روند ارتقای رایانه‌های سیلیکونی مک به صورت دستی، در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر گردیده و نیز، بعضی از سایت‌های بین‌المللی و مشهور تا این‌جا اخبار پیرامون این موضوع را پوشش داده و منتشر کرده‌اند. این ارتقا به وسیله‌ی تکنسین‌هایی مستقر در شهر گوانگژو چین انجام گرفته است. در طی این روند، بعضی از بخش‌های مداری دستگاه هم به وسیله‌ی تکنسین‌های بسیار حرفه‌ای دستکاری و تغییر داده شده است.

ارتقا سخت‌افزار مک M1.

بر اساس یافته‌های این تکنسین‌ها، این امکان وجود دارد که بتوان تراشه‌ی مرتبط با رم را به شکلی به نسبت ساده‌تر از دستگاه‌های فشرده و کامپکت، از تراشه‌ی M1 جدا کرد. همچنین حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD  رایانه‌ی M1 کنار تراشه‌ی یکپارچه قرار دارد. این حافظه از طریق سیستم عامل macOS به سادگی شناسایی می‌شود. علاوه بر این، نیازی هم به تخریب سیستم عامل داخلی یا قطعات دستگاه به منظور تعویض SSD نیست.

تکنسین‌های یاد شده دست به ارتقای مدل ارزان قیمت و پایه‌ای مک اپل سیلیکون زده و آن را. به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی افزایش داده‌اند. در صورتی که. این رایانه‌ها به طور پیشفرض دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره. سازی هستند. آزمایش دیگری که انجام شده است نشان می‌دهد تنها نسخه‌ی سیستم. عامل مک که دارای قابلیت پشتیبانی از اپل سیلیکون است یعنی. مک او اس بیگ سور، هیچ‌گونه محدودیتی در اجرای این دستگاه به وجود نمی‌آورد.

نکته‌ی قابل ذکر این است که هر چند این خبر منتشر شده و راهی برای. ارتقا سخت‌افزار رایانه‌های M1 پیدا شده است، اما اینه مطلب به این معنا نیست. که هر کاربری بتوانند به راحتی این ارتقا را انجام دهد.. بنابراین محدودیت‌های فعلی کماکان پابرجا هستند.

ارتقا سخت‌افزار مک M1.

0 0 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!