تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

طراحی مجدد نسل دوم آی ‌مک جدید احتمالاً همراه با فیس آی‌دی خواهد بودآی مک جدید

هر چند که به احتمال زیاد تا قبل از سال ۲۰۲۲۲ چنین اتفاقی رخ نخواهد اما شنیده می‌شود که اپل می‌خواهد دست به یک گسترش اساسی در سیستم تعیین هویت بیومتریک فیس آی‌دی بزند و گویا آی مک جدید هم از این موضوع بهره خواهد برد.

البته بنا بر گزارش ارائه شده از سوی MacRumros و همچنین، با استناد به صحبت‌های مارک گِرمن به نقل از بلومبرگ، گویا اپل بهره‌مندی از فیس آی‌دی را برای اولین نسل آی مک ‌های بازطراحی‌شده در نظر نگرفته است و می‌خواهد این ویژگی را برای برای نسل دوم آی مک لحاظ کند. گفته می‌شود که مکپانی اپل، این غول بزرگ دنیای فناوری، برای عرضه در سال جاری میلادی، در حال کار بر روی نسخه‌هایی با طراحی مجدد آی‌مک است. البته آن طور که در گزارش یاد شده آمده است، اپل تمرکز خود را متوجه چند تا از خواسته‌های طرفداران آی مک جدید کرده است، مانند بهره گرفتن از پورت‌های جدید و البته قابلیت اتصال به شبکه‌ی موبایل.

آی مک جدید

بنا بر اظهارات مارک گرمن به نقل از بلومبرگ، اپل همچنین در کنار قابلیت فیس آی‌دی، شروع به گسترش رایانه‌های مک مجهز به مودم‌های‌ سلولار نموده است، هرچند که احتمالاً هیچ کدام از این ویژگی‌ها به این زودی عرضه نخواهند شد. البته آن‌طور که قبلاً گفته شده بود قرار بود که فیس آی‌دی برای اولین ‌بار در آی مک جدید بازطراحی‌شده عرضه شود ولی اظهارات جدید نشان دهنده‌ی این مطلب است که اضافه شدن فیس‌آیدی به نسل دوم منتقل شده است.

فیس آیدی در آی مک جدید

اپل در رویداد سال ۲۰۱۷ اپل که به معرفی آیفون ۸ پرداخت، با شعار معروف «One More Thing» هواداران خود را غافلگیر کرد. همچنین به ‌مناسبت این‌که ده سال از معرفی گوشی‌های آیفون می‌گذشت، از گوشی جدید آیفون ایکس یا آیفون ۱۰ هم رونمایی کرد. البته اپل برای آیفون ایکس و برخلاف طراحی مدل‌های ۸ پلاس و ۸، از یک طراحی تمام صفحه در کنار ویژگی فیس آی‌دی (توانایی تشخیص چهره) به منظور تشخیص دادن هویت کاربران خود بهره برد. اپل همچنین آیپد پرو را نیز با بازطراحی کاملی که در سال ۲۰۱۸ انجام داد، مجهز به فیس آی‌دی کرد. همه‌ی این مسائل باعث شده‌اند که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده‌ی اپل از فناوری فیس‌آی‌دی در رایانه‌های آی مک جدید وجود داشته باشد.

این تکنولوژی، از مجموعه‌ی سنسورهایی که پالس مادون قرمز ساطع می‌کنند تشکیل شده است و این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند با اسکن کرده چهره‌ی خود، قفل دستگاه آیفون یا آیپد را باز نمایند.

کمپانی اپل ضرب‌الاجلی دوساله را برای کنار گذاشتن تراشه‌های اینتل و استفاده از تراشه‌های اپل سیلیکون تعیین کرده است و تاکنون هم شایعات بسیاری درباره‌ی طراحی مجدد رایانه‌های مک منتشر شده است. بنابراین انتظار می‌رود که معرفی رایانه‌ی مک در یک ساختار و با طراحی جدید با سرعت بیش‌تری دنبال شود. با توجه به گزارشات قبلی بلومبرگ، بازطراحی آی مک جدید مبتنی بر صفحه نمایش با کیفیت و البته گرانقیمت پرو دیسپلی XDR انجام خواهد شد. همچنین آی مک جدید با استفاده از مؤلفه‌های طراحی حاشیه‌ی باریک در دو طرف به علاوه‌ی حذف حاشیه‌ی فلزی پایین طراحی خواهد شد.

طراحی جدید

این طور که به نظر می رسد، کمپانی اپل درصدد است تا انحنای آی مک در سطح پشت. را که یادگار طراحی سال ۲۰۱۲ است حذف کرده و به جای آن، از شیوه‌ی طراحی کاملاً .تخت بهره ببرد. به این ترتیب رایانه‌های آی مک جدید بزرگ‌ترین طراحی مجدد کمپانی اپل در. سال ۲۰۲۱ و در حوزه‌ی طراحی بصری خواهد بود. نسخه‌های آی‌مک که گویا با. اسامی رمزی «J456» و «J457» توسط اپل در حال توسعه است و جایگزینی برای رایانه‌های. آی مک ۲۷ و ۲۱٫۵ اینچ فعلی محسوب می‌شوند، در هر دوی این مدل‌ها، پردازنده‌های. نسل جدید و اختصاصی اپل سیلیکون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین شنیده. می‌شود که اپل تراشه‌ی گرافیکی اختصاصی خود. را هم توسعه داده و یا در حال توسعه‌ی آن باشد.

پیش از این هم اخباری منتشر شده بود مبنی ‌بر این‌که احتمال دارد اپل پردازنده‌ی. گرافیکی گسسته‌ی خود را در سال ۲۰۲۱ و با اسم رمزی لیفوکا (Lifuka) معرفی نماید و. مطالب جدید بلومبرگ هم تا حدودی این موضوع را تأیید می‌کند. آن‌طور که بلومبرگ گفته. است قدرتمندترین ورژن‌های رایانه مک (مک پرو)، از ۶۴ و ۱۲۸ هسته‌ی گرافیکی و. رایانه‌های میان‌رده‌ی مک هم (آی مک جدید) از ۱۶ تا ۳۲ هسته گرافیکی در درون. خود استفاده خواهند کرد. چنین مطلبی مدعی خواهد بود که پردازنده‌ی گرافیکی کمپانی اپل .عملکرد بسیار برتری نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی AMD  که در در مک‌های فعلی. استفاده می‌شود، خواهد داشت و حتی این توانایی را دارد که با قدرتمندترین پردازنده‌های. NVidia رقابت نماید.

تعمیرات تخصصی آی مک 

0 0 رأی ها
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!