تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 40 26 835 0935

قطعات مک بوک

در این صفحه می توانید تمامی انواع قطعات مک بوک پرو و ایر را ببینید. تمامی قطعات دارای تضمین اصالت (اصطلاحاً روکاری) هستند. درصورت نیاز، کارشناسان و تعمیرکاران مجرب و باسابقه ی ما می توانند اقدام به تعویض قطعات دستگاه شما کنند تا دستگاه شما دچار آسیب های ناشی از تعویض نادرست و غیرکارشناسی افراد غیرمتخصص نگردد. شما می توانید با انتخاب دسته بندی قطعات مد نظر خود، به صفحه اختصاصی آن ها بروید.

۱۲

چرا از مک بوک لند اقدام به خرید قطعات مک بوک نماییم؟

تمامی محصولات عرضه شده در مک بوک لند اصلی بوده و دارای مهلت تست هستند. همچنین درصورت نیاز، کارشناسان و تعمیرکاران مجرب و باسابقه ی ما می توانند اقدام به تعویض قطعه یا تعمیرات تخصصی دستگاه مک بوک شما کنند تا دستگاه شما دچار آسیب های ناشی از تعویض نادرست و غیرکارشناسی افراد غیرمتخصص نگردد. همچنین شما می توانید در صورت عدم آگاهی از نوع ایراد دستگاه مک بوک خود، از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما بهره برده و در نهایت اقدام به خریداری محصول مورد نظر خود نمایید.

لازم به ذکر است که در این مرکز، خدمات تعمیرات تخصصی نرم افزار و سخت افزار انواع دستگاه های مک بوک توسط کارشناسان و تعمیرکاران مجرب و خبره ی مک بوک لند ارائه می شود تا تمامی نیازهای تعمیراتی شما عزیزان هم در اسرع وقت و با بهترین کیفیت انجام شود.

قطعات مک بوک

مک بوک لند این افتخار را دارد تا با ارائه ی تمامی قطعات انواع دستگاه های مک بوک (از جمله دستگاه های مک بوک پرو و ایر)، در خدمت شما کاربران عزیز باشد. مجموعه ی محصولات تعمیراتی دستگاه های مک بوک عبارتند از باتری، ال سی دی، هارد، مادربرد (لاجیک برد)، فلت، اسپیکر، کیبورد، ترک پد، فن، قاب و بدنه، میکروفون، هیت سینک، وای فای و بلوتوث، و…

فروشگاه مک بوک لند با ارائه قطعه های تعمیراتی تمام مدل های دستگاه های مک بوک اپل، از جمله مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی مک و مک مینی و نیز ارائه ی قطعات مک بوک کمیاب و نایاب تلاش می کند تمام نیازهای شما مشتریان عزیز را در این زمینه برطرف کند.

باتری مک بوک

باتری مک بوک به عنوان ذخیره کننده منبع انرژی نقش مهمی در کارایی مک بوک به عنوان یک دستگاه قابل حمل دارد. این قطعه از دسته ی قطعات مک بوک مصرفی محسوب می شود. به این معنا که بعد از استفاده به مدت نسبتاً طولانی، نیاز به تعویض پیدا می کند. همچنین بر اساس ایرادات دیگر دستگاه مانند مایعات خوردگی که منجر به برق دزدی می شود، باتری دچار خرابی می گردد.

ال سی دی مک بوک

ال سی دی یا صفحه نمایش از مهم ترین خروجی های دستگاه های مک بوک و آی مک محسوب می گردد. این بخش از قطعات مک بوک به دلیل ابعاد بزرگ، حساسیت بالا و اغلب بدون محافظ بودن، در معرض ضربه و شکستگی، مایعات خوردگی، فشار و… قرار می گیرد. در این صورت نیاز به تعویض ال سی دی وجود خواهد داشت.

هارد مک بوک

هارد یا حافظه منبعی است که تمامی اطلاعات موجود در مک بوک را در خود ذخیره می کند. در میان قطعات مک بوک معمولاً هاردها دچار آسیب کم تری می شوند. البته این گزاره بیش تر درباره هاردهای SSD صدق می کند. هاردهای HDD که قدیمی تر هستند، علاوه بر سرعت پایین تر، احتمال خرابی بیش تری نیز دارند.

لاجیک برد (مادربرد) مک بوک

لاجیک برد یا مدار منطقی برای رایانه حکم مادر را دارد که تمامی قطعات مک بوک را به خود می پذیرد و متصل می کند. تمام قطعات دیگر مانند ال سی دی، هارد، رم، کیبورد و… به مادر برد متصل می شوند. لاجیک برد به واسطه ضربه، نوسانات برق، مایعات خوردگی و… ممکن است دچار خرابی شود.

فلت مک بوک

در بخش قبلی گفتیم که تمامی قطعات مک بوک به لاجیک برد یا مادر برد متصل می شوند. اما برای تمامی قطعات امکان اتصال مستقیم به مادر برد وجود ندارد. مثلاً ال سی دی نمی تواند بی واسطه به لاجیک برد متصل شود اما معمولاً هاردهای SSD مستقیماً وصل می شوند. برای آن دسته از قطعاتی که امکان اتصال مستقیم ندارند، از فلت مک بوک  استفاده می شود. فلت به عنوان کابل رابط، قطعه مورد نظر را به برد اصلی وصل می کند. فلت ها بر اثر ضربه، پارگی یا کات شدن، مایعات خوردگی و… ممکن است دچار آسیب شوند.

اسپیکر مک بوک

این قطعه از خروجی های مک بوک است که وظیفه ی پخش صدا را به عهده دارد. اسپیکر از آن دسته قطعات مک بوک است که در صورت خرابی معمولاً عملکرد کلی دستگاه را مختل نمی کند اما می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

کیبورد مک بوک

کیبورد از دسته قطعات مک بوک محسوب می شود که ورودی محسوب می شوند. با استفاده از ورودی ها می توان اطلاعات را می تواند وارد دستگاه کرد. خرابی کیبورد می تواند کلی باشد (مانند از کار افتادگی کامل) و یا جزئی باشد (مانند از کار افتادن یا کنده شدن یک یا چند دکمه).

ترک پد مک بوک

ترک پد نیز از جمله قطعات ورودی مک بوک محسوب می شود که می تواند اطلاعات یا دستورات را از کاربر دریافت کرده و وارد سیستم عامل کند. این قطعه علاوه بر این که نقش موس را دارد، در برخی از مدل ها حکم واسط میان بعضی از قطعات و مادربرد را دارد. بنابراین از کار افتادن ترک پد می تواند منجر به از کار افتادن قطعات دیگری هم بشود.

فن مک بوک

مدارات مجتمع یا آی سی ها معمولاً گرمای زیادی را تولید می کنند. این گرما اگر از حد معینی افزایش یابد، می تواند منجر به سوخت آی سی شود. برای این منظور در رایانه ها از قطعه ای به نام فن مک بوک استفاده می شود که حکم خنک کننده را برای قطعات مک بوک دارد. خرابی فن بسیار حساس است زیرا می تواند منجر به آسیب های جدی به آی سی ها و مادربرد شود.

قاب و بدنه مک بوک

بدنه و قاب بخشی از قطعات مک بوک هستند که تمامی قطعات دیگر را در خود جا می دهند. ظاهر و زیبایی دستگاه کاملاً به سلامت قاب و بدنه بستگی دارد. علاوه بر این، برخی موارد خرابی قاب و بدنه (مانند خرابی لولا) نه تنها می تواند منجر به آسیب دیدن قطعات دیگر مثل فلت ها شود، بلکه ممکن است کار کردن با دستگاه را عملاً غیرممکن کند.

میکروفون مک بوک

میکروفون نیز از جمله قطعات ورودی مک بوک محسوب می شود. با استفاده از این قطعه می توانید به ضبط صدا پرداخته و یا برقراری مکالمه با دوستان و همکاران خود نمایید. علاوه بر این برخی از کارایی های جدیدتر سیستم های عامل مانند سیری و جست و جوی صوتی به سلامت میکروفون وابسته است.

هیت سینک مک بوک

هیت سینک به دلیل قابلیت جذب زیاد گرما، به منظور خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش از قطعات مک بوک نیز عملکردی مانند فن دارد (به طور موضعی) و خرابی و عدم عملکرد صحیح آن می توان منجر به آسیب های جدی برای چیپ ست ها شود.

وای فای و بلوتوث

این دو قطعه از جمله قطعات مک بوک محسوب می شوند که قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه خارجی را دارند. آسیب دیدگی آن ها می تواند امکان برقراری ارتباط را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. خرابی وای فای عملاً ارتباط با اینترنت را بسیار سخت می کند. خرابی بلوتوث نیز توانایی دستگاه در اتصال ابزار جانبی مانند موس را مختل می کند.

اهمیت عیب یابی صحیح

در این مطلب به ارائه ی توضیحات مختصری پیرامون هر یک از قطعات مک بوک پرداختیم. اما باید توجه داشته باشید که برخی از ایرادها معمولاً نه به قطعه ای که در ابتدا به نظر می رسد، بلکه به یک قطعه ی واسطه یا ایرادی مخفی در دستگاه بر می گردد. بنابراین پیش از اقدام به تعویض با تعمیر قطعه، ابتدا باید فرآیند عیب یابی صحیح توسط کارشناس با تجربه و متخصص انجام شود. عدم انجام این مرحله می تواند منجر به آسیب های جدی به سایر قطعات مک بوک و تحمیل هزینه های بیش تر گردد.

کارشناسان ما در مجموعه ی مک بوک لند با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما در زمینه ارائه ی قطعات اصلی رایانه های مک و نیز تعویض قطعات آسیب دیده و یا تعمیر مک بوک شما هستند.

error: محتوای محافظت شده!