تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 40 26 835 0935

چرا از مک بوک لند خرید کنیم؟

خرید مک بوک

شرکت اپل از سال ۲۰۰۵ تاکنون، لپ تاپ های متنوعی را به بازار عرضه کرده است. هر کدام از این دستگاه ها، جهت مصارف خاصی بهینه و ارائه شده اند. بنابراین پیدا کردن بهترین قیمت لپ تاپ اپل دست دوم و انتخاب و خرید مک بوک متناسب با نیازهای هر فرد نیازمند داشتن اطلاعاتی جهت بررسی درست و دقیق است.

مجموعه ی مک بوک لند تلاش کرده است که تمام این موارد مورد نیاز جهت خرید مک بوک دست دوم را در مقاله ی راهنمای خرید مک بوک کارکرده شرح داده و به انتخاب مک بوک مناسب برای شما کمک نماید تا به واسطه ی عدم آگاهی و انتخاب نادرست، متضرر نشوید.

جهت مطالعه مقاله ی کامل اینجا کلیک کنید.

به صورت خلاصه مواردی که باید بررسی شوند به این شرح هستند:

  • بررسی ظاهر دستگاه از جهت آسیب دیدگی ها یا ضربه خوردگی ها و آسیب های ظاهری ال سی دی و کیبورد.
  • بررسی تعمیری بودن یا نبودن دستگاه به کمک سلامت پیچ ها.
  • بررسی شماره سریال موجود روی بدنه دستگاه، مقایسه با شماره سریال مادربرد. و نمایش مشخصات دقیق دستگاه به وسیله ی شماره سریال در سایت معتبر everymac.com.
  • بررسی وضعیت سلامت، ظرفیت و سایکل باتری.
  • بررسی قیمت لپ تاپ اپل دست دوم
  • بررسی سلامت تک تک قطعات از جمله شارژ یا عدم شارژ، کندی شارژ،. درایو نوری، کیبورد، صفحه نمایش، اسپیکر، وب کم، پورت ها و تاچ بار.
  • بررسی سلامت دستگاه با تست Diagnistic و بررسی کد خرابی نشان داده شده در سایت اپل.
  • بررسی سلامت دستگاه با استفاده از نرم افزارهای بررسی سلامت هارد، سلامت باتری، سلامت گرافیک و CPU.
  • بررسی قفل ها (قفل بایوس، Lost Mode، login) و آی کلود (iCloud).
  • بررسی اصلی یا غیراصلی بودن شارژر.

 

چرا از مک بوک لند خرید کنیم؟

یک هفته مهلت تست
قیمت منصفانه
مشاوره خرید
ارسال سریع

تمامی مدل ها اعم از مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی مک و مک مینی کارکرده عرضه شده در مک بوک لند نه تنها بهترین قیمت لپ تاپ اپل دست دوم را ارائه می دهند، بلکه در هر دو نوع خرید حضوری و آنلاین، دارای هفت روز مهلت تست هستند. ضمناً تمامی موارد تست یاد شده در بالا توسط کارشناسان خبره‌ی ما پیش از این بررسی. شده و در صورت تمایل، در حضور مشتری هم کاملاً به صورت جز به جز اجرا خواهند شد.

محصولات ارائه شده در مک بوک لند با رعایت اصول و قواعد حاکم و بر خرید و فروش کالاها که از سوی مراجع قانونی مشخص شده اند، به صورت منصفانه قیمت گذاری شده اند به طوری که تمامی کالاها از قیمت های رقابتی و کاملاً اقتصادی بهره می برند.

در مک بوک لند شما می‌توانید برای انتخاب و پیدا کردن بهترین قیمت لپ تاپ اپل دست دوم و خرید مک بوک متناسب با نیازهای خود از مشاوره‌ی. رایگان کارشناسان ما بهره برده و در نهایت با آگاهی کامل اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

کالاها در صورت نیاز برای تمامی مشتریان (هم تهران و هم سایر شهرها) به صورت اکسپرس ارسال می گردد تا علاوه بر ارسال سریع، از مزیت ارسال ایمن برخوردار باشند.

راهنمای خرید مک بوک دست دوم

انتخاب و خرید مک بوک دست دوم و کارکرده و نو متناسب با نیازهای هر فرد نیازمند داشتن اطلاعاتی جهت بررسی درست و دقیق است. ما در ادامه به ارائه ی راهنمای خرید مک بوک دست دوم و قیمت لپ تاپ اپل دست دوم می پردازیم. مجموعه ی مک بوک لند تلاش کرده است که تمام این موارد مورد نیاز جهت خرید مک بوک کارکرده و دست دوم را در ادامه شرح داده و به انتخاب مک بوک مناسب برای شما کمک نماید تا به واسطه ی عدم آگاهی و انتخاب نادرست، متضرر نشوید.

ظاهر دستگاه

جهت بررسی ظاهر دستگاه، ابتدا باید به سلامت بدنه از جهت آسیب دیدگی ها یا ضربه خوردگی ها پرداخت. سپس آسیب های ظاهری ال سی دی و کیبورد باید بررسی شود. در صورت داشتن ضربه خوردگی شدید، امکان خرابی دیگر قطعات داخلی دستگاه هم وجود دارد. چنین دستگاهی مناسب خرید مک بوک دست دوم یا کارکرده برای شما نخواهد بود.

تعمیری بودن یا نبودن دستگاه

جهت بررسی تعمیری بودن یا نبودن دستگاه، باید به ظاهر پیچ ها دقت کرد. پیچ های دستگاه های تعمیری معمولاً به واسطه ی برخورد آچار با آن ها، دچار خوردگی می شوند. قیمت لپ تاپ اپل دست دوم در صورت تعمیری بودن، تفاوت زیادی با حالت تعمیری نبودن آن دارد.

شماره سریال

ابتدا باید بررسی شود که شماره سریال موجود روی بدنه دستگاه با شماره سریال مادر برد که در قسمت About This Mac قابل مشاهده است، یکی باشند. در صورت مغایرت، می توان فهمید که قاب بدنه ی دستگاه و یا مادر برد تعویض و یا تعمیر شده است. چنین دستگاهی مناسب خرید مک بوک دست دوم یا کارکرده برای شما نخواهد بود.

نکته ی قابل توجه بعدی در زمینه راهنمای خرید مک بوک دست دوم این است که باید شماره سریال دستگاه در سایت معتبر everymac.com بررسی شود تا مشخصات دقیق و سال ساخت دستگاه نمایش داده شود. این امکان وجود دارد که برخی از فروشندگان از عدم آگاهی کاربران سواستفاده کرده و مشخصات نادرست و خلاف واقع برای دستگاه اعلام کنند. بررسی در سایت گفته شده، می تواند صحت ادعای فروشنده را به خوبی مشخص کند. قیمت لپ تاپ اپل دست دوم در صورتی ارزش بررسی دارد که از صحت شماره سریال اطمینان حاصل شود.

وضعیت سلامت باتری

وقتی که می خواهید اقدام به خرید مک بوک دست دوم کنید، برای بررسی وضعیت سلامت باتری نیاز است که ابتدا در قسمت مشخصات باتری، ظرفیت باتری بررسی شود. ظرفیت باتری نشان دهنده ی میزان سلامت باتری است. هر مدل دستگاه مک بوک دارای ظرفیت باتری مخصوص به خود است (مثلاً ۷۸۰۰ میلی آمپر). جهت آگاهی از ظرفیت دستگاه می توانید از جستجوی گوگل استفاده کنید. مقایسه ظرفیت کامل اعلام شده از سوی کمپانی اپل با ظرفیت نمایش داده شده در قسمت مشخصات باتری درون دستگاه، می تواند معیار خوبی برای سنجش سلامت باتری باشد.

ویژگی دیگر باتری که باید مورد بررسی قرار بگیرد، سایکل باتری است که آن هم از قسمت مشخصات باتری در About This Mac قابل مشاهده است. به طور کلی طبق اعلام کمپانی اپل، باتری دستگاه های مک بوک تا سایکل ۱۰۰۰ استاندارد بوده و پس از آن باید تعویض گردند. البته در موارد معدودی دیده شده است که باتری در سایکل پایین تر هم خراب شده و نیاز به تعویض پیدا کرده است. از سوی دیگر، باتری هایی با سایکل بیش از ۲۰۰۰ هزار هم دیده شده است که کاملاً استاندارد به کار خود ادامه داده اند. خرابی یا سلامت باتری تأثیر به سزایی در قیمت لپ تاپ اپل دست دوم دارد.

سلامت تک تک قطعات

تک تک قطعات موجود در دستگاه باید مورد بررسی قرار بگیرند. این قطعات شامل صفحه نمایش، شارژر و پورت شارژ، کیبورد، ترک پد و… می شوند. بررسی این قطعات برای خرید مک بوک کارکرده و دست دوم مناسب کاملاً ضروری است.

شارژر: شارژ دستگاه باید بررسی شود. بعضی مواقع با اتصال شارژر، علامت شارژ نمایان می شود اما دستگاه شارژ نمی شود. باید به هنگام اتصال شارژر، حتماً پیام در حال شارژ (charging) نمایش داده شود. همچنین به طور معمول بالا رفتن هر درصد شارژر، یک الی دو دقیقه طول می کشد. در غیر این صورت دستگاه دچار کندی شارژ است. سلامت بخش شارژ تأثیر به سزایی در قیمت لپ تاپ اپل دست دوم دارد.

کیبورد: برای تست کیبورد باید تک تک دکمه ها را فشار داده و از عملکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل کرد.

درایو نوری: (در صورت وجود داشتن) باید توسط سی دی یا دی وی دی مورد تست قرار گیرد.

صفحه نمایش: ال سی دی باید در دو نوبت به رنگ های سفید و سیاه تغیر داده شود تا در صورت وجود لکه، قابل مشاهده باشد.

اسپیکر: سلامت اسپیکر دستگاه باید توسط پخش صدا و موسیقی بررسی شود. به خش خش ها دقت کنید.

وب کم: این قطعه باید روشن شده و کیفیت تصویر تست شود.

پورت ها: پورت های متعدد دستگاه از جمله پورت های USB، HDMI و هدفون باید تک تک مورد بررسی قرار بگیرند. سلامت پروت ها تأثیر زیادی در قیمت لپ تاپ اپل دست دوم دارد.

تاچ بار: عملکرد صحیح تاچ بار دستگاه هم باید بررسی شود. روش این کار ساده است. می توانید هر کدام از گزینه های موجود بر روی تاچ بار را تست کنید.

بررسی سلامت دستگاه با تست Diagnistic

وقتی قصد خرید مک بوک دست دوم را دارید، علاوه بر تست فیزیکی تک تک قطعات، می توانید از تست Diagnostic خود دستگاه استفاده نمایید. برای این منظور باید در هنگام روشن شدن دستگاه کلید D (برخی دستگاه ها Alt+D) را نگه داشته تا صفحه ی اتصال به اینترنت یا Diagnostic باز شود. بعد از پایان یافتن تست دیاگنوستیک، خرابی ها به صورت کد نمایش داده خواهد شد. با جستجو در سایت اپل و وارد کردن کد مربوطه، می توان بررسی کرد که کدام بخش دچار خرابی است. سلامت دستگاه در تست Diagnostic تأثیر به سزایی در قیمت لپ تاپ اپل دست دوم دارد.

بررسی سلامت دستگاه با استفاده از نرم افزار

سلامت برخی از قطعات دستگاه مانند هارد یا گرافیک و… به صورت ظاهری (شبیه به مراحل قبل) امکان پذیر نیست. بنابراین بررسی سلامت این قطعات توسط نرم افزارهای تخصصی تست باید انجام شود؛ تا اقدام به خرید مک بوک دست دوم و کارکرده مناسب و سالم نمایید.

برای تست سلامت باتری می توان از نرم افزار Coconut Battery استفاده کرد.

برای بررسی سلامت هارد می توان از نرم افزار Black Magic Disk استفاده کرد.

برای بررسی سلامت گرافیک و CPU می توان از نرم افزار CineBench استفاده کرد. پیشنهاد می شود که از ورژن R15 به بعد این نرم افزار استفاده شود؛ زیرا هر دو تست گرافیک و CPU را انجام می دهد. سلامت تمامی این قطعات در قیمت لپ تاپ اپل دست دوم خواهد داشت.

بررسی قفل ها یا پسووردها و آی کلود (iCloud)

در هنگام خرید مک بوک دست دوم و کارکرده حتماً باید قفل ها را بررسی نمایید. دستگاه های مک بوک دارای چند نوع قفل هستند.

قفل بایوس (Firmware): این قفل برای جلوگیری از بوت شدن، ریکاوری کردن و تنظیمات مربوط به تنظیمات کلی دستگاه است. برای بررسی این قفل باید به محض روشن کردن دستگاه کلید Alt را فشار دهید. در صورتی که تصویر قفل روی صفحه نمایش نشان داده شد، به معنی داشتن قفل بایوس است.

قفل Lost Mode: این قفل در زمان گم شدن یا سرقت دستگاه توسط صاحب اپل آیدی فعال می شود. در صورتی که این قفل فعال باشد، به هنگام روشن شدن دستگاه صفحه ی سفیدی نمایان می شود که در آن درخواست پسوورد وجود دارد. در صورت اشتباه وارد کردن این پسوورد، تایمر زمان ورود مجدد پسوورد نمایان می شود.

قفل لاگین (Login): رمزی است که برای ورود به سیستم عامل از کاربر درخواست می شود.

قفل آیکلود (iCloud): برای بررسی این قفل باید در قسمت تنظیمات دستگاه بر روی آیکون iCloud کلیک کرده و از ساین (Sign) بودن یا نبودن آی کلود اطمینان حاصل کرد.

وجود هر یک از این قفل ها بر روی قیمت لپ تاپ اپل دست دوم به شدت تأثیرگذار است.

بررسی شارژر

شارژرهای اصلی دستگاه های مک بوک معمولاً هیچ برچسب یا لیبل خاصی ندارند. همچنین کیفیت ظاهری شارژرهای غیراصلی معمولاً پایین تر از شارژرهای اصلی هستند.

خدمات کارشناسی مک بوک لند

با بررسی مواردی که توضیح داده شد تا حد بسیار زیادی می توانید در هنگام خرید مک بوک دست دوم از صحت دستگاه اطمینان حاصل کنید. همچنین مجموعه مک بوک لند خدمات تست و کارشناسی مک بوک کارکرده ای که قصد خرید آن را دارید نیز ارائه می دهد. برای این کار می توانید با پشتیبانی مک بوک لند در ارتباط باشید تا از سلامت و قیمت لپ تاپ اپل دست دوم که قصد خرید آن را دارید نیز مطمئن شوید.

error: محتوای محافظت شده!