تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

باتری مک بوک

در این صفحه می توانید تمامی انواع وای فای و بلوتوث مک بوک پرو و ایر را ببینید. درصورت نیاز، کارشناسان و تعمیرکاران مجرب و باسابقه ی ما می توانند اقدام به تعویض باتری دستگاه شما کنند تا دستگاه شما دچار آسیب های ناشی از تعویض نادرست و غیرکارشناسی افراد غیرمتخصص نگردد. علاوه بر این، قابل ذکر است که تمامی قطعات تعمیرات دیگر از قبیل ال سی دی،. انواع فلت ها، کیبورد، ترک پد، فن، اسپیکر، هارد، شارژر، لاجیک برد مک بوک و… نیز در مجموعه ی مک بوک لند ارائه می شود تا تمام نیازهای شما کاربران عزیز را بر طرف نماید.

باتری مک بوک

مک بوک لند این افتخار را دارد تا با ارائه ی باتری انواع دستگاه های. مک بوک، و نیز باتری های کمیاب و نایاب، در خدمت شما کاربران عزیز باشد.

باتری مک بوک پرو ایر

بنا بر پیشنهاد کمپانی اپل، باتری های دستگاه های مک بوک این برند، ترجیحاً هنگام رسیدن به سایکل ۱۰۰۰ بهتر است که تعویض شوند. اما این امکان هم وجود دارد که باتری بنا بر دلایلی در سایکل پایین تر هم دچار خرابی شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

مدت زمان تعویض باتری

در مجموعه مک بوک لند دیگر نیازی نیست تا برای تعویض باتری مک بوک خود چندین روز انتظار بکشید. باتری دستگاه های جدید به دلیل برخورداری از چسب های مخصوص و با استفاده از ابزارهای تخصصی در این مرکز در مدت زمان یک ساعت تعویض می گردند. البته باتری دستگاه های قدیمی تر به دلیل استفاده از چسب های خاص در مدت زمان بیش تری و در حدود نصف روز تعویض می گردند.

انواع خرابی های باتری مک بوک

از انواع این خرابی ها می توان به باد کردن باتری، خالی کردن شارژ سریع تر از حالت معمول، عدم شناسایی باتری، کند شدن دستگاه مک بوک، پیغام هشدار تعویض باتری (Service Battery)، کم و زیاد شدن ناگهانی درصد باتری، خاموش شدن ناگهانی دستگاه مک بوک پس از بیرون کشیدن شارژر و یا روشن نشدن دستگاه بدون شارژر اشاره کرد.

هنگامی که باتری دچار مشکل باد کردن می شود، می تواند به قطعات مجاور خود از قبیل ترک پد و فلت های کناری آسیب برساند. همچنین احتمال خطر انفجار دستگاه نیز وجود دارد. بنابراین برای پیشگیری از این آسیب ها بهتر است که باتری در زمان مناسب و درست تعویض گردد.

از دیگر خرابی هایی که ممکن است برای باتری مک بوک رخ بدهد، استفاده نکردن از دستگاه است. در صورتی که از مک بوک برای مدت ۶ ماه یا بیش تر استفاده نشود، باتری دیگر توانایی روشن کردن دستگاه را نخواهد داشت.

فروشگاه مک بوک لند با ارائه باتری های تمام مدل های دستگاه های مک بوک پرو و ایر، و نیز ارائه ی باتری های کمیاب و نایاب تلاش می کند تمام نیازهای شما مشتریان عزیز را در این زمینه برطرف کند.

روش تست باتری مک بوک: از کجا بفهمیم که باتری مک بوک نیاز به تعویض دارد؟

اگر احساس می کنید باتری دستگاه مک بوک شما مانند قبل شارژ نمی شود و یا خیلی سریع از قبل تخلیه می شود، امکان دارد که باتری دستگاه تان دچار مشکل شده باشد. پس در این مقاله همراه ما باشید با آموزش نحوه ی فهمیدن اینکه باتری مک بوک ایر یا پرو شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد یا خیر.

نحوه ی تست باتری مک بوک پرو و ایر

میزان نگهداری باتری لپتاپ ها پیش از این بسیار کم و در حدود ۲ ساعت بودند. اما در حال حاضر نگهداری مک بوک های شرکت اپل یک روز کامل است. مثلاً باتری مک بوک ایر ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۱۲ و ۱۳ ساعت باتری نگه می دارند. باتری مک بوک پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مدت زمان ۱۰ ساعت و نیز مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ مدت ۱۱ ساعت دوام باتری دارند. البته همان طور که می دانید میزان نگهداری باتری، کاملاً به سلامت دستگاه شما و نیز میزان استفاده از مک بوک وابسته است.

همچنین باید اذعان داشت که عمر تمام باتری ها به مرور زمان کاهش پیدا می کند و این یک امر طبیعی است. اما روش هایی هم وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان به حفظ و سلامت باتری مک بوک پرو و ایر خود کمک کنید. البته اگر باتری شما سلامت خود را از دست داده باشد، لازم است که باتری دستگاه خود را تعویض کنید. برای پیش گیری از این امر بهتر است که همیشه سلامت باتری مک بوک خود را چک کنید. می توانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Option + Alt وضعیت فعلی باتری را بررسی کنید.

حالت های مختلف

پس از این که Condition را از بالای منو انتخاب کردید، یکی از چهار پیام ممکن برای نمایش وضعیت باتری دیده می شود. این چهار پیام عبارتند از: Normal، Replace Soon، Replace Now و Service Battery.

  • کلمه Normal به این معناست که باتری مک بوک شما سالم است.
  • عبارت Replace Soon یک هشدار است به این معنا که عمر باتری شما به میزان قابل توجهی کم شده است.
  • عبارت های Replace Now و Service Battery نشان دهنده ی این مطلب است که عمر باتری شما تقریباً به پایان رسیده است.

برای به دست آوردن اطلاعات بیش تر درباره ی سلامت باتری مک بوک پرو خود می توانید از برنامه هایی مانند Coconut Battery و یا Battery Health استفاده نمایید. نرم افزار Coconut Battery حداکثر میزان شارژ باتری شما را در مقایسه با ظرفیت اصلی آن در هنگام تولید نمایش می دهد و همچنین می تواند عملکرد باتری دستگاه شما را در مقایسه با مدل های مشابه نشان دهد.

برنامه های تست سلامت باتری مک بوک

برنامه ی Coconut Battery اطلاعات بسیار دقیقی را از باتری دستگاه شما نمایش می دهد. به عنوان مثال این برنامه محاسبه می کند که باتری شما در حال حاضر چه میزان (مثلاً ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت) را ذخیره می کند. همچنین محاسبه می کند که در مقایسه با ظرفیت اصلی باتری دستگاه شما در زمان تولید (که مثلاً ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعت بوده است) باتری مک بوک ایر شما بیش از ۳۰٪ از ظرفیت خود را (در این مثال) دست داده است.

البته در مک بوک های سری M1 در قسمت اطلاعات باتری گزینه سلامت باتری اضافه شده است که دیگر نیازی به تست با نرم افزار نیست.

چرخه شارژ (سایکل) مناسب برای باتری مک چقدر است؟

چرخه یا سایکل شارژ باتری عبارت است از: استفاده از ۵۰٪ عمر باتری یک روز قبل از شارژ مجدد و استفاده از ۵۰٪ در روز دیگر به معنای یک چرخه شارژ است. در نظر گرفتن سایکل باتری بسیار مهم است زیرا در طول هر چرخه ی شارژ، مقدار کمی از عمر باتری کاسته می شود. دقیقاً به همین دلیل است که ظرفیت باتری با گذشت زمان رو به کاهش می رود. البته که چرخه ی شارژ باتری، الزاماً به معنای تمام شدن باتری از حالت شارژ کامل نیست.

این که باتری به طور کامل شارژ شود و برای مدت زمان طولانی بدون استفاده بماند، می تواند ظرفیت شارژ کلی را کاهش دهد. همچنین تخلیه ی کامل باتری هم می تواند باعث ایجاد حالتی شود که اپل آن را حالت تخلیه ی عمیق می نامد و به طور عامیانه، به خواب رفتن باتری نامیده می شود.

پیشگیری

به منظور پیشگیری از این حالت ها که حالت های قرمز باتری نامیده می شوند، باید مواردی را رعایت نمایید. اول این که اجازه ندهید که باتری شما وارد حالت تخلیه ی عمیق شود، و در صورتی که قصد دارید برای مدتی طولانی دستگاه خود را کنار بگذارید، آن را روی ۵۰% خاموش کنید. همچنین فراموش نکنید که نباید مک بوک خود را همیشه به برق متصل کنید و یا مدام در حالت شارژ از دستگاه استفاده نمایید.

طبق اعلام کمپانی اپل، باتری مک بوک پرو و ایر پس از ۱۰۰۰ سایکل یا چرخه ی شارژ، باز هم ۸۰ درصد از ظرفیت شارژ خود را حفظ می کند، و این مورد برای اکثر مدل های بعد از سال ۲۰۰۹ صادق است. بنابراین اگر پس از سایکل ۱۰۰۰، ظرفیت ذخیره باتری مک بوک تان خیلی کم تر از ۸۰ درصد بود، احتمالاً نقصی در باتری دستگاه تان وجود دارد.

بررسی ایراد باتری

در صورتی که حالات گفته شده درباره ی باتری شما وجود داشته باشد، بنابراین طبیعی است که در سایکل های بالا، پیام Service Battery و یا در مدل های قدیمی تر، پیام Poor Battery Retention و یا No Batteries Available را مشاهده نمایید. اما اگر چنین پیام هایی را مشاهده نکردید، قطعاً مشکلی در باتری مک بوک ایر و پرو شما وجود دارد. بنابراین اگر مک بوک شما شارژ را نگه نمی دارد و یا به کندی شارژ می شود، موارد زیر را در نظر بگیرید. ناگفته نماند که وقتی باتری اصلاً شارژ نمی شود، ممکن است که ایراد از باتری نباشد. این امکان وجود دارد که شارژر شما به مشکل برخورده باشد، بنابراین ابتدا شارژر دیگری را امتحان کنید.

کالیبره کردن باتری

این امکان وجود دارد که با تخلیه ی کامل باتری و سپس شارژ مجدد آن، به باتری اصطلاحاً شوک وارد شود. بنابر اعلام سایت اپل، باتری باید در بازه های زمانی خاصی، کالیبره شود تا زمان و درصد باتری به طور دقیق نمایش داده شود و عملکرد باتری در بالاترین بازدهی خود باقی بماند. برای یادگیری نحوه ی کالیبره کردن باتری مک بوک پرو و ایر می توانید از این مقاله استفاده نمایید.

تنظیم مجدد SMC (کنترلر مدیریت سیستم)

با تنظیم مجدد SMC یا کنترلر مدیریت سیستم، می توانید تمام تنظیمات سخت افزاری مک بوک خود را به حالت پیش فرض بازگردانید. این کار باتری دستگاه تان را نیز در امکان ارزیابی مجدد قرار می دهد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مک بوک خود را خاموش نمایید.
  2. شارژر را وصل کنید.
  3. کلیدهای ترکیبی Control + Shift + Option/Alt را به همراه کلید پاور، به مدت ۴ ثانیه نگه دارید.
  4. کلیدها را رها کنید.
  5. حالا مک بوک را روشن کنید.

اگر با کالیبره کردن باتری و یا تنظیم مجدد SMC، ایراد باتری برطرف نشد، باید گفت که وقت تعویض باتری مک شما فرا رسیده است. آن را برای تعویض نزد یک تعمیرگاه حرفه ای و باتجربه ببرید.

لازم به ذکر است که خدمات تعویض انواع باتری مک بوک پرو و ایر و سایر خدمات تعمیراتی در مجموعه ی مک بوک لند توسط یک تیم متخصص از کارشناسان ارائه می شود.

error: محتوای محافظت شده!