تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 9، واحد 27 | 26 29 504 0936

آموزش مک او اس آموزش مقدماتی و جامع سیستم عامل مک

آموزش مک او اس | بخش اول

سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان گرامی مک بوک لند. برای کاربرانی که به تازگی از سایر سیستم‌های عامل مانند ویندوز به سمت سیستم عامل مک می‌آیند، این سیستم عامل می‌تواند محیطی کاملاً غریبه و جدید باشد. با ان حال مک او اس (macOS) معروف است به استفاده‌ی راحت و رابط کاربری جذاب. بنابراین اگر به تازگی اقدام به تهیه‌ی سیستم عامل مک کرده‌اید، به هیچ عنوان جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا مسلماً تنها در عرض چند ساعت با این سیستم عامل جذاب آشنا خواهید شد. آموزش مک او اس.

ما در این مطلب برای شما یک راهنمای جامع و مقدماتی تهیه کرده‌ایم به منظور آشنایی با سیستم عامل مک. در این مطلب هر چیزی را که راجع به مجموعه‌ی اپل و برای دستگاه‌های مک بوک و آی مکمورد نیاز است به شما آموزش خواهیم داد. این مطلب به دلیل طولانی بودن به چند بخش اصلی تقسیم شده است. پس در این مطلب همراه ما باشید با آموزش جامع و مقدماتی سیستم عامل مک. آموزش مک او اس.

قسمت اول: رابط کاربری و امکانات مقدماتی

مک او اس چیست؟

مک او اس (macOS) نامی است که کمانی اپل برای سیستم عامل مورد استفاده در تمام دستگاه‌های مک (از قبیل مک بوک و آی مک) به کار می‌برد. چیزی شبیه به سیستم عامل ویندوز که برای سایر رایانه‌ها کاربرد دارد با این تفاوت که مک او اس تنها در دستگاه‌های کمپانی اپل راه‌اندازی شده است. آموزش مک او اس.

این سیستم عامل از سوی اپل با قدرت هر چه تمام‌تر پشتیبانی و به روز رسانی می‌شود، به صورتی که برای مک او اس دائماً و به طور منظم به روز رسانی‌های امنیتی ارائه می‌دهد و هر ساله هم یک به روز رسانی بزرگ را تدارک می‌بیند. البته در گذشته مک او اس با نام Mac OS X معرفی می‌شد که اولین نسخه‌ی آن هم با کد ۱۰.۰ و در سال ۲۰۰۱ ارائه شد. آخرین نسخه‌ی ارائه شده‌ی این سیستم عامل (تا تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۳۹۹) بیگ سر (Big Sur) نام‌گذاری شده است. آموزش مک او اس.

آموزش مک او اس

سیستم عامل مک بر خلاف ویندوز، بر پایه‌ی سیستم عامل Unix طراحی شده است. به دلیل این‌که این مقاله درباره‌ی آشنایی مقدماتی با این سیستم عامل است دیگر به شباهت‌ها و تفاوت‌های بنیادین ویندوز و مک او اس در سطح طراحی و ساخت اشاره نمی‌کنیم.

اما امتیز بزرگ macOS، سر راستی آن است. به طور پیش‌فرض مجموعه‌ی بسیار کاربردی از نرم‌افزارهایی را دارد که مورد نیاز کارهای روزمره مورد هستند، مانند مرورگر وب و نرم‌افزارهای پخش عکس و فیلم. همچنین مک او اس با سایر دستگاه‌های خانواده‌ی اپل مانند آیپد، آیفون و آی‌پاد که دارای سیستم عامل ios هستند، به راحتی هماهنگ شده و برای تبادل اطلاعات متصل می‌شود. آموزش مک او اس.

راه اندازی مک او اس

راه اندازی مک او اس برای اولین‌بار تقریباً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.. برای راه‌اندازی، ادامه‌ی این مطلب را قدم به قدم دنبال نمایید. (دقت نمایید که این آموزش برای کاربران مبتدی تهیه شده است.) آموزش مک او اس.

پس از خریدن دستگاهی با سیستم عامل مک، اولین کار اتصال کابل شارژ روشن کردن دستگاه است.. پس از ظاهر شدن لوگوی اپل می‌توانید مراحل راه‌اندازی دستگاه خود را شروع کنید. در اولین مراحل، رایانه از شما می‌خواهد که به وای فای متصل شوید. پس از آن باید جزئیاتی مانند زمان محلی، زبان کیبورد و نیز اشتراک یا عدم اشتراک نوع استفاده‌ی خود از محصول را مشخص نمایید. آموزش مک او اس.

در مرحله‌ی بعد باید اپل آیدی خود را وارد نمایید. برای نصب نرم‌افزارها از طریق App Store و بهره. گرفتن از امکانات آی‌کلود (iCloud) به اپل آیدی نیاز خواهید داشت. در صورتی که پیش از این اپل آیدی داشته‌اید،. می‌توانید همان مشخصات را این‌جا هم وارد کنید و از یک اپل آیدی بر روی تمام دستگاه‌های کمپانی اپل مانند مک بوک،. آی مک، آیفون، آیپد و یا آی‌پاد در آیفون یا آیپد بهره بگیرید. در غیر این صورت در این. مرحله می‌توانید یک اپل آیدی جدید بسازید. این گزینه در این مرحله اختیاری است. آموزش مک او اس.

وقتی که راه‌اندازی اولیه به اتمام رسید، دستگاه مک شما ری‌استارت خواهد شد و بعد از بالا راه‌اندازی سیستم عامل،. یک دسکتاپ خالی خواهید داشت به همراه تعدادی آیکون در پایین صفحه که به آن داک می‌گویند.. حالا مک شما برای استفاده آماده است. آموزش مک او اس.

همراهان عزیز، قسمت اول آموزش سیستم عامل مک (macOS) به پایان رسید.. در قسمت‌های بعدی با آموزش دیگر بخش‌ها در خدمت شما خواهیم بود.

همچنین می‌توانید از لینک‌های زیر برای دسترسی به دیگر قسمت‌های این آموزش استفاده نمایید:

آموزش مقدماتی و جامع سیستم عامل مک: قسمت دوم

آموزش مقدماتی و جامع سیستم عامل مک: قسمت سوم

آموزش مقدماتی و جامع سیستم عامل مک: قسمت چهارم

آموزش مقدماتی و جامع سیستم عامل مک: قسمت پنجم

آموزش مقدماتی و جامع سیستم عامل مک: قسمت ششم

4 1 رأی
رأی دهی به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
error: محتوای محافظت شده!